Obuka plivanja
Vaše dete se razvija, raste i formira mišiće od najranijeg uzrasta života . Kako će se formirati zavisi od toga da li se bavi sportom i da li ima dovoljno fizičke aktivnosti u toku dana. Ne mora svaka sportska aktivnost biti dobra za svako dete. Ali ako ste izabrali plivanje, izabrali ste pravi način za to formiranje dečijeg tela i duha. Plivanje preporučuje svaki pedijatar zbog svojih blagotvornih dejstava na naš organizam I zato je našoj teci potrebna obuka plivanja..
Obuka plivanja je skup metodičkih I pedagoških elemenata koje uključuje celo telo i predstavlja osnovu svih sportova i ona če naučiti Vašu decu da iskoriste svoje kapacitete i snagu do pravih granica i da se psihofizički razviju u najboljem pravcu.Nema lepšeg i zdravijeg početka za vaše dete od ovog sporta kroz igru i druženje sa vršnjacima, a to ćete postići obuka plivanja.
Obuka plivanja je među prvim sportskim disciplinama koja se pojavila na Olimpijskim igrama, a bila je prisutna još u Antičkoj Grčkoj,Starom Rimu, Kini i Indiji I dalekom istoku. . Obuka plivanja predstavlja ravnotežu tela i uma.
Mnogi poznati plivači počinjali su baš kao deca i tako dolazili do velikih rezultata, pa čak i oni koji su imali neki nedostatak u razvoju, zdravstveni problem itd. Obuka plivanja pomaže i daje veliku mogućnost da se prevaziđu svi nedostaci i razvije prirodan talenat kod vašeg deteta. Jačajući i formirajući takmičarski, ali i sporstki duh, deca će razvijati i svoje mentalne kapacitete i u budućnosti se lakše boriti sa izazovima i novim ciljevima u ćivotu. U “Srpskom plivačkom klubu” koji se nalazi na nekoliko lokacija u Beogradu, vrhunski treneri, sportski pedagozi bivši I aktuelni prvaci Srbije u plivanju, preduzimaju sve neophodne elemente kako bi naša deca kroz obuku plivanja došla do željenih rezulata u sporstkom, vaspitnom, zdravstvenom i životnom planu.
Programi obuke plivanja -Procesi učenja kroz plivanje
Kao i svaku motornu aktivnost, tako i plivanje treba shvatiti kao jedinstven proces učenja, usavršavanja i automatizacije specifične motoričke veštine. Posebno treba prihvatiti da je to proces koji ima svoje programsko-vremenske etape ili faze koje se smenjuju po redosledu napredovanja i u skladu sa usvajanjem bazičnih plivačkih veština.
Generalno, osoba koja ne ume da pliva – u procesu učenja prolazi kroz nekoliko logičkih etapa. Prvu etapu čini učenje plivanja, odnosno ovladavanje veštinama kojima se postiže mobilnost i bezbednost na vodi.
U nastavku bavljenja plivačkim aktivnostima pojedinac pristupa učenju tehnika sportskog plivanja, a sledi razvoj sposobnosti da se naučene tehnike plivaju bez narušavanja usvojene tehnike.
Veštine i tehnike plivanja se uče i usavršavaju, a po potrebi koriguju, odnosno motoričko učenje kroz plivanje predstavlja proces stalnih promena motornog programa koje za rezultat imaju optimizaciju delova i tehnika kao celine, kao i integraciju tehnika i takmičarskih dužina (discipline sportskog plivanja).
Učenje plivanja(obuka plivanja) predstavlja složen proces koji čine odgovarajuća misaona i motorna aktivnost i tokom kog se motoričke veštine usvajaju kroz tri faze, i to:
FAZA IRADIJACIJE u kojoj razdraženie angažuie veći broj mišićnih celina nego što je to potrebno, pa su pokreti neusklađeni, haotični. U ovoj fazi je izuzetno značajno: “približiti” neplivača vodi, što se ostvaruje različitim igrama, sa jedne strane i sa druge strane – ostvariti pravilnu prostorno-vremensku predstavu o kretnoj strukturi određene vežbe koja se izvodi i uči.
FAZA DIFERENCIJACIJE tokom koje dolazi do “popuštanja” u kontroli nepotrebnih – suvišnih pokreta. Tokom ove faze dolazi do specijalizacije pokreta i kretanja u prostoru, vremenu, ritmu, odnosno do diferenciranja potrebnih-propulzivnih pokreta i njihovog razdvajanja od nepotrebnih pokreta. Po pravilu, plivači ovu fazu učenja završavaju tako što uz maksimalnu pažnju i angažovanje svesti mogu korektno da izvedu naučene pokrete, koje karakteriše i narušavanje mehanizma kretanja u uslovima povećanog intenziteta ili pojavom zamora. U ovoj fazi učenja nalazi se velik broj ponavljanja korektnih struktura kretanja – plivanja (ciklusa udaraca i zaveslaja) doprinosi prilagođavanje specifične motorike karakteristikama plivača.
FAZA STABILIZACIJE dovodi do “učvršćivanja” i individualizacije tehnike plivanja što znaći da je plivač u ovoj fazi usvojio određene obrasće kretne strukture, prilagodio ih vlastitim karakteristikama i sposoban je da naučenu kretnu strukturu ostvaruje bez razmišljanja i pred različitim trenažnim i takmičarskim žahtevima. U ovoj fazi učenja primenjuje se sintetički metod, a eventualne slabosti u tehnici se prevazilaze analitičkom metodom. Veliki broj ponavljanja doprinosi automatizaciji pokreta i kretanja, pa upravo ta činjenica krije opasnost da se usvoje i učvrste greške u tehnici plivanja, a koje se kasnije teško otklanjaju.
Organizacija i izvođenje procesa učenja na svim nivoima plivačkih aktivnosti ostvaruje se u saglasnosti sa didaktičkim principima na kojima se inače temelje obrazovni procesi. Didaktički principi su osnovna, opšta i obavezna načela kojima se mora rukovoditi nastavnik plivanja prilikom planiranja, organizovanja, izvođenja i vrednovanja nastavnog rada. U pedagoško-metodičkoj literaturi najčešće se navode sledeći principi obuke neplivača.
- Princip svesne aktivnosti. Značajan uslov za uspešno odvijanje svakog nastavno-trenažnog procesa pa i plivanja, jeste svestan odnos prema radu i shvatanje i razumevanje onoga što se radi. U obuci plivanja princip svesne aktivnosti je posebno značajan, jer je vodena sredina nedovoljno poznata i kod neplivača uglavnom izaziva nelagodno osećanje straha. Međutim, da bi početnik što uspešnije savladao brojne teškoće koje se javljaju u obuci, on treba, pre svega, da se upozna sa vrednostima plivanja, a zatim da prihvati mehaničke osnove kretanja čoveka kroz vodu plivanjem. Ova saznanja pomažu pozitivno usmerenje kroz obuku plivanja, kako bi se učenici svesno angažovali na časovima, mobilišući maksimalnu pažnju i zalaganje. Uz pravilan metodski postupak početnik će lakše da savlada strah od vode, a samo usvajanje vežbi i vežbanja u vodi biće ubrzani.
- Princip očiglednosti. U procesu obučavanja i usavršavanja plivanja princip Učigiednosti ima značajnu ulogu. Ovaj princip se zasniva na angažovanju čula i osećaja. U tome posebnu ulogu imaju čulo vida i čulo sluha, kao i kinestetički osećaj. U afirmaciji ovog principa, nastavnik plivanja treba da koristi jedan od metoda demonstracije vežbi i celine. Demonstracija se potkrepljuje neophodnim objašnjenjem. Duža i podrobnija objašnjenja su karakteristična za stariji uzrast, dok sa decom predškolskog uzrasta treba biti veoma koncizan i ilustrativan. Ovim se neposredno utiče na stvaranje jasne, precizne slike, predstave o pokretu koji treba izvesti. Svaki demonstrirani sadržaj zahteva pažnju, naglasak na suštini pokreta, a ne na njenim detaljima, te mora biti i prikazan u skladu sa uzrastom, jer samo na dobrom i očiglednom primeru može se temeljiti usvajanje pravilne vežbe. Pored prikaza u vodi, veoma često se demonstracija izvodi i na suvom. Značajno je da prikaz prethodi svakom vežbanju novih programskih sadržaja.
- Princip postupnosti i sistematičnosti. Ovaj princip izaziva ponavljanje vežbi u kojima se novo nastavno gradivo, a i svaka pojedinačna vežba, izvode unapred utvrđenim redosledom. U obuci plivanja, upravo zbog složenih pokreta i kretanja koji predstavljaju jednu plivačku veštinu, primena ovog principa je od izuzetnog značaja. Pored obučavanja i usavršavanja veStine plivanja princip postupnosti je izražefi kroz tri pravila:
- od poznatog ka nepoznatom – uspešno savladavanje nove kretne navike umnogome zavisi od dobro usvojenog, po karakteru, sličnog pokreta, ali u lakšoj formi. Na primer, obuci delfina pristupa se nakon savladavanja tehnike kraula, s obzirom da su pokreti ruku, a delimično i pokreti nogu, veoma slični u ovim tehnikama. Savladavanje tih pokreta u tehnici delfin će na taj način biti lakši;
- od lakšeg ka težem – svakoj narednoj treba da prethodi koordinacijski lakša vežba. Tako se, u obuci tehnike kraul, prvo povezuje rad nogu i ruku, a tek onda dodaju i vežbe disanja kao sadržaj koji dodatno otežava koordinaciju plivanja ovom tehnikom;
- Princip individualnosti u radu. U procesu obuke plivanja neophodno je poštovati neke preduslove. Drugim rečima, mora se imati na umu da je svaki pojedinac subjekt procesa obuke plivanja i da on na individualan način odgovara zahtevima procesa učenja. Poštovanje individualnosti svakog polaznika je veoma značajan metodički princip. Otuda se u obuci plivanja dosta pažnje mora posvetiti svakom pojedincu i njegovim individualnim karakteristikama. Razlog više je i činjenica daje plivanje aktivnost koja se odvija u vodenoj sredini, koja je za mnoge velika nepoznanica i izvor straha, ali i radoznalosti. Kako pokazuju iskustva brojnih plivačkih stručnjaka strah je najčešći uzrok problema u obuci , stoga se kao moguća i logična posledica nameće potreba primene individualnog oblika rada u ovom periodu obuke, tokom kojeg se polaznik oseća sigurno, što doprinosi mnogo bržem eliminisanju straha.
- Princip ekonomičnosti. Izbor adekvatnih vežbi je jedna od ključnih determinanti uspešnosti obuke plivanja. Zadavanje efikasnijih pokreta u vodi dovodi do skraćivanja procesa obučavanja stvaranjem realne predstave o plivanju i sricanja osećaja vode . Primera radi, nepotrebno je dugo se zadržavati na statičnim vežbama navikavanja na vodu, već neplivače što pre osposobiti da pristupe vežbama u kretanju, kao što su koračanja, poskoci, skokovi, tračanja, zaroni. Izborom adekvatnih vežbi značajno se racionalizuje vreme, efikasnija je realizacije programa, učenik uživa u napredovanju, obuka postaje interesantna, odnosno – pedagoški rad nastavnika je efikasniji i racionalniji.
ZAKON EFRKTA upućuje na efekat vežhanja osnovni izvor motivisanosti plivača za dalje vežbanje. Plivač će efekte pozitivnog karaktera želeti da ponovi, a efekte negativnog karaktera da zaboravi. Pri tome treba imati na umu da u procesu učenja sam komunikacijski odnos na relaciji instruktor – neplivač može biti izvor pozitivnog ili negativnog efekta.
Dođite da plivate sa šampijonima, da se kroz osmeh i druženje savlada obuka plivanja.
Zakažite besplatno testiranje : 063 204-700
Povezano tema, klik ovde.